Tuesday 10 January 2012

Bersama MT Arowana Barcelona...

11.11.2011 aku sign-on kat kapal nih...cantik kan tarikh aku sign-on?huhu...cita-cita aku hampir tercapai iaitu nak dapatkan 3rs class COC...itu dah dikira sebagai satu kejayaan bagi aku...tapi tak semudah itu untuk aku mencapainya...hari pertama aku kat sini dah rasa nak balik...aku dihantar ke kapal ni dengan menaiki bot milik syarikat...bila naik ja atas kapal aku jadi sedikit 'culture shock'...aku ingat semuanya orang Malaysia, rupanya hanya sorang ja crew Malaysia,yang lain Indonesia ngan Myanmar...habis la aku...

Semuanya 13 crew...kapten orang indonesia, chief officer myanmar, chief engineer indonesia...2nd officer myanmar, 2nd engineer myanmar, 3rd engineer indonesia...bosun indonesia...AB 3 orang, 2 indonesia sorang lagi malaysia...oiler myanmar...aku kadet, orang malaysia,hihi...chef indonesia...

Kapal ni bagi aku agak besar, 89m panjang, 13m lebar...ni kapal tanker yang hanta minyak untuk kapal-kapal...istilahnya 'bunker'...tahun 1982 kapal ini dibuat...boleh bayang tak camna?...ada saja yang rosak...belum siap yang ni, yang lain pulak rosak,adoit...nanti entry yang lain aku cerita :D...
Ni la gambar kapal yang aku 'cintai'
p/s : doa-doa la aku leh bertahan kat kapal ni sekurang-kurangnya 6 bulan...:)



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...